.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نظارت استاندارد بر بازار عرضه و توزیع کالا
مدیر کل استاندارد مازندران از کنترل و نظارت بر بازار عرضه و توزیع کالا در استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، فیاض گفت: بازرسان اداره کل استاندارد مازندران از ابتدای امسال تاکنون باحضور درمراکز عرضه کالا در بازار مصرف استان، ۱۱ هزار و ۳۸۸ واحد صنفی را مورد بازرسی قرار دادند و همچنین به منظور بررسی کیفیت محصولات با نشان استاندارد اجباری عرضه شده در بازار، نسبت به خرید ۲۴۰ مورد نمونه کالا‌های مختلف اقدام کردند.

با بررسی‌ها و آزمون‌های انجام گرفته بر روی ۲۴۰ نمونه خریداری شده، ۷۱ درصد نمونه‌ها مطابق با استاندارد و ۲۹ درصد نیز مغایر با استاندارد‌های ملی مربوطه گزارش شده است.

به گفته فیاض بر اساس ضوابط استاندارد در خصوص کالا‌های نامنطبق اقدامات اجرایی متناسب با نوع نقص (بحرانی/کاربردی/عمده/جزئی) شامل تذکر، اخطار، و یا جمع آوری محصول از سطح مراکز عرضه انجام گرفته است.

نظارت استاندارد برمراکز عرضه کالا در طول سال تداوم داشته، ولی در ماه‌های پایانی سال ومنتهی به نوروز بدلیل حجم تقاضا وجلوگیری از عرضه کالا‌های با کیفیت پایینتر از استاندارد و درراستای حمایت از مصرف کنندگان تشدید می‌شود.

به گفته فیاض همه مصرف کنندگان در هنگام خرید کالا‌های دارای نشان استاندارد، با ارسال کد ده رقمی درج شده در ذیل علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توانند از اصالت و اعتبار پروانه نشان استاندارد در کوتاهترین زمان ممکن مطلع شده و در صورت هر گونه شکایت از کیفیت محصول دارای نشان استاندارد با مراجعه حضوری به واحدحقوقی و رسیدگی به شکایات اداره کل و یا با تماس با تلفن ۱۵۱۷ اداره کل اقدام کنند.

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.192 seconds.